Esküvői tanácsok

 Milyen zene szóljon az esküvői bevonulás alatt?/ Milyen zene legyen az esküvői buli? / Zenekar vagy Esküvői DJ legyen a bulinkon? / Egy ideális esküvői forgatókönyv / Menyasszonytánc!? Legyen? / Meddig tartson a buli? /  Spóroljunk az esküvői zenén? /  Legyen esküvőszervező? / Vőfély? Ceremóniamester? Vagy egyik sem? / Pénteki esküvő? Spórolj 30-40 %-ot az esküvőtök költségvetéséből ! / Majd megy a zene PLAYLIST-ről….. / Mit tud egy jó esküvői DJ? / Mi legyen a nyitótáncunk? Legyen egyáltalán? / „Csak külföldi zene legyen!” /  Adjunk vacsorát a DJ-nek, és a szolgáltatóknak? /  Milyen hosszú lesz a menyasszonytánc? / Mennyi lesz a kondérban? / Mikor legyen az esküvő? / Ki az akit meghívjunk? / Mi lesz, ha elromlik az idő? / Ki az a szertartásvezető?  / Esküvői KARAOKE? Jó Ötlet? / Mikor legyen az esküvő? /

Ezzel az oldallal segítséget szeretnénk nyújtani, minden olyan ifjú párnak, akik a nagy napra készül, ezért itt  az esküvők zenei megoldásaival, és általában az esküvőkkel kapcsolatban foglaljuk össze az évek alatt összegyűlt tapasztalatainkat, ötleteinket, javaslatainkat, tanácsainkat. Az oldalon konkrét, folyamatosan bővülő és frissülő  esküvői zenei listákat is találtok, amik segítenek nektek a ceremónia, a vacsora alatti zenék kiválasztásában, összeállításában.

Ha neked is van az esküvői zenével kapcsolatos ötleted, tapasztalatod, írjál nekünk, és küld el rövid cikkedet, vagy ha kérdésed lenne szívesen válaszolunk rá.  info@party-zone.hu


Milyen zene legyen az esküvőn?

A legfontosabb tanácsunk számotokra, hogy  NE CSAK A TI KEDVENCEITEK legyenek az esküvőn. Ti akkor érzitek majd magatokat a legjobban, ha a násznép boldogan és önfeledten bulizik Veletek együtt. Ehhez azonban figyelembe kell venni a násznép tagjainak zenei igényeit is.

DJ-ként a legnehezebb feladat egy esküvőn zenélni. Egy házibulin, ahol mindenki 25-30 közötti fiatal, egy korosztály, könnyű a dolgod mint DJ, majdnem mindenki ugyan azt a zenét akarja hallani. Egy esküvőn viszont vannak fiatalok, idősek, „pestiek” és „vidékiek”, sőt még gyakran külföldiek is. Mindenkinek más az elképzelése, hogy milyen zenét vár az esküvőn. A fiatalok új zenéket akarnak, az idősek örökzöldeket, a vidékiek „lagzis” zenét, a külföldiek csak külföldi zenét.

Mi megtaláljuk a közös zenei utat, hogy mindenki jól érezze magát, de ne legyen zenei össze-visszaság. 2-3 számonként finoman stílust váltunk, hogy senki ne unja el magát. A Party-Zone

Tapasztalataink alapján egy átlagos magyar esküvői buliban a következő arányokra van szükség a zenék tekintetében:

Külföldi zene 55-60 %   magyar zene 40-45 %

Mulatós zene 5-10 db is elég lehet az egész este folyamán (ha Ti nem igazán szeretitek, de tudjátok, hogy a násznép egy része igényli)

Időrendben:

  • A vacsora után kb éjfélig olyan zenéket javaslunk játszani, amik az idősebb vendégek számára is élvezhetö. Ez lehet viszonylag új zene, csak zenei világában emészthető legyen az „öregeknek” is.
  • Éjfél után jöhetnek a kifejezetten fiatalos zenék, modern zenei világgal. Ezek persze általánosságok, de a tapasztalat szerint ez szokott működni egy magyar esküvőn. Ha esküvőn KARAOKE-t szeretnétek, csak ekkor éjfél után javasoljuk elkezdeni.

Az esküvőre szánt zenék válogatásához használjátok a Party-Zone YOUTUBE esküvői lejátszási listáit. Több mint 15 év szakmai tapasztalata van benne ötünk részéről.

 

éma  

FODEL Party-Zone YOUTUBE linkek

 

 Leírás
Gyülekezés http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcn_leDphWRDEGM4ZA-RwMG Esküvő előtti gyülekezéshez
Bevonulás http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfMcjI6vT4NsdqYfWy1F91h Esküvői bevonulás zenéi
Aláfestő zene http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcN0FdApDSZP6Ktx1JhsGRU Beszéd alatti zene 
Gyűrűhúzás http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdRBFdaGOu4edAusHFG_haO Zenék gyűrűhúzás alatt
Szülőköszöntés http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcMRb2U82cZGcdsaIj2v1pO  
Gratuláció http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcZgk9p8MCNQigJnsuY1fvN Gratuláció alatti zenék
Vacsorazene http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcTbG7AaQCObWZFpdpVwdcX Esküvői vacsora alatti háttérzene
Kulináris Warm Up http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHei7qxujsYuCOegpD7YqXEx Vacsora vége felé felvezető zenék
Nyitótáncok http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHezfgJuqHLIa9KE6-mQ-YRC Esküvői nyitótánc ötletek
Szülőtáncok http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfmMTCBmpmVtYXrpbgWBsdT Tánc a szülőkkel
60’s http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcB37gk3rVDMxurCzfIBvNh  
60’s magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHc4Ds0Ryu8CfVMp5EGvAc-R  
70’s http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfOg-ZnuBb3RPOtojXxL2Pd  
70’s magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdQqfk6WS2wCWFgreWuUd7O  
80’s http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHeYMh2g5xeQqYI9B5bPE7Fy  
80’s magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdJFbxYHVi151oDa3z6P-vj  
90’s http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHe6PE-hgE09wcHMVo6ENZRz  
90’s magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHf8tZfTGBPGbRx6_ww2gWCW  
2000’s http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHclbgcx05dijmBlbaFBxUud  
2000’s magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdXhRBOW3xxmLA2rz4iOYCc  
2010- http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfPyGVpDp9M_FtaCHJAHQ09  
2010-   magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcqNtd8AfPizTw1tWDhd4IW  
2016 magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcti1hUfcQWujM18uMIEff6  
Torta behozatala http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfKcQHIsbCJWM1oDHkSLR8B Zenék, fanfárok a torta behozatalához
Tortazene http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHezdKVp4HzNshtddRP7HtW4 Zenék a torta szeletelése alatt
Menyasszonytánc http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHff627SRa40Jw9xS6fIQBse zenék a menyasszonytánchoz
Barát búcsúztatása http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfY1izfiP9zlYoYcekfpyYy Búcsú a barátoktól
Rock’n’Roll http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHesoc8lBZGnDuAr9ssJCE4c  
Rock http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHc0rKBAuxdiiTEKWnPiI3X9  
Rock magyar http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdqS0vUs7YDaV7C3j3QbmqO  
Lassú zenék http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfbRqvyx6rHxZUE-wJ083Dj  
Mulatós http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfDjFu-Ld8AUQL1e8vPQIUb  
Mulatós 2 http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcws4-gKNLE7-YiQiVak1oj  
Buli vége http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcIprf8ri4JtBCtpQiWBlGO  

Az esküvői zenékről lentebb bővebben olvashattok!

Kate-Lainhart-with-groomsmen-1024x682

 


 

 

 

Spóroljunk az esküvői zenén?

Szinte az összes pár a zenét hagyja utolsónak az esküvői szervezkedés során,és azon akar spórolni, pedig az esküvőről tett benyomások döntő többsége az esküvői buliban alakul ki a vendégekben, arra fognak emlékezni évek múlva is, hogy „Mekkora buli volt!!!!”. Én még ma is emlékszem az első lakodalomra, ahol gyerekfejjel voltam vendég. Emlékszem mekkora buli és tánc volt. Nem emlékszem a menyasszonyi ruhára, a dekorációra, a vacsorára. Az esküvői menüre két esetben fognak emlékezni a vendégek, ha nagyon rossz lesz, vagy ha nagyon kicsik az adagok, és éhesen mennek haza.

Ne az esküvői zenén, hangosításon, fénytechnikán spóroljatok, mert a zene, a buli az esküvő képének legfőbb formálója a vendégek fejében! Ha nem jó zenekart vagy DJ-ét választotok, utólag már késő lesz megbánni a dolgot.

wedding-music-dance-party-songs-25

Esküvői DJ ? Party-Zone !

 


 

Legyen esküvőszervező?

Válaszunk egyértelmű IGEN! Tévhit az hogy az esküvőszervező csak felesleges plusz költség. A szervezők nagy része számotokra ingyen dolgozik, csak a szolgáltatóktól kapott jutalék az övé. Ez azonban nem jelent feltétlenül plusz költséget, mert egy jó esküvőszervező alkuszik nektek az árból. Tudja, hogy a szolgáltatók milyen áron és minőségben dolgozik, hogy pontos, hogy ott lesz. Mindent ellenőriz és kézben tart már a szervezés időszakában is. Pontos forgatókönyvet készít, mindenkinek le kommunikálja előre, mikor mi lesz a dolga, minek, kinek, mikor hol kell lennie.

Tanácsunk, hogy NE TI ÉS AZ ÖRÖMSZÜLŐK legyenek azok akiknek az este és a nap folyamán rendezkedni, szervezkedni, idegeskedni kell. Ezt bízzátok olyanra, aki minden szombaton este ezt csinálja.

Az esküvőszervező érdeke (ugyan az mint a miénk is), hogy minden rendben menjen, és Ti is és a vendégek is mindennel maximálisan meg legyetek elégedve, mert akkor jön a következő megrendelés. Esküvői megrendeléseink közel 80%-ban korábbi esküvők, vagy rendezvények alapján realizálódik, mert vagy ott volt valaki vendégként, vagy ajánlottak a teljesítményünk alapján.

Egy lelkiismeretes esküvőszervező a rendezvény végéig ott marad, és a rendezvény végét is ellenőrzi.

Esküvőszervezőt legjobb, ha személyes ajánlás alapján kerestek. Ha volt olyan esküvő ami tetszett, kérdezzétek meg volt -e esküvőszervező, és hogy ki volt az.


 

Vőfély? Ceremóniamester? Vagy egyik sem?

Több száz esküvővel a hátunk mögött mi már láttunk sok mindent. Amit megállapíthatunk, vőfélyből és ceremóniamesterből is (ugyanúgy mint esküvőiDJ-ből) csak jót szabad választani. Egy középszerű vagy rossz vőfély vagy ceremóniamester többet ront az esküvőn mint javít. Igazán jó szolgáltatót ezen a területen nagyon nehéz választani. A legszerencsésebb, ha valahol vendégként láttatok valakit, akin látszott a profizmus.

A régi időkben a faluban egy vőfély volt, aki mindenkit ismert, akit mindenki ismert, és aki tényleg találó vicces oda illő fricskákat tudott odavágni egyeseknek, és a fiataloknak. A mai időkben ezek a szolgáltatók egy pár órás beszélgetés után, amit a párral folytatnak nem tudnak ugyanilyen spontánok és hitelesek lenni.

Vannak azonban páran ebben a szakmában is, akik produkciója, odaadása, profizmusa minket is lenyűgözött. Ezek a profik, nagyon kevesen vannak. Az a személyes véleményem, hogy erre születni kell, és utána évekig alázattal tanulni és minden egyes rendezvényre rendesen előre felkészülni. Ezt kevesen teszik meg. Egy kezemen meg tudom számolni, ahány ilyen szolgáltatót láttam dolgozni.

Kevés, ha a megbeszélés alatt „jó fej”, és mutat 10 képet korábbi referenciaként, meg egy botot, amire 134 színes szalag van aggatva. Rengeteg rossz példát láttunk. Beszédhibás, szövegrontó, ápolatlan, nevetséges, szánni való szolgáltatók sorát láttuk az évek alatt. Nem egyszer fordult elő, hogy idő előtt kifizették, hazaküldték a buliból ezeket a kóklereket.

Lehetőleg olyat válasszatok, akit személyesen láttatok, vagy egy teljesen megbízható ajánlás alapján. Személy szerint én összesen 3 ilyen szolgáltatót ismerek, akit bátran merek ajánlani, mert tudom, hogy nem hoz szégyenbe.

Fontos még az is, hogy ezek a szolgáltatók NE IGYANAK SZESZES ITALOKAT az esküvő alatt. Többször láttunk olyat, hogy a tortabehozatalnál már alig pörgött a nyelve a vőfélynek.

A ceremóniamester vagy vőfély feladata nem  az, hogy jópofa (vagy néha erőltetett) verseket mondjon, vicces (vagy általa viccesnek tartott) játékokkal szakítsa meg a bulit. Legfontosabb feladata, főleg ha nincs profi esküvőszervező, hogy mindent a kezében tartson a háttérben a rendezvény alatt, úgy hogy ti észre sem veszitek. Ő segítse az ültetést a megérkezésnél, felügyelje az étkek érkezését, a torta előkészítését, a programpontok folyamatos tartását. Ha van esküvőszervező, akkor is elvárható, hogy besegítsen a kollégának.

A profi ceremóniamester vagy vőfély, folyamatosan egyeztet a rendezvény alatt a zenekarral, vagy DJ-vel, hogy mikor legyenek a megszakítások.

Ha rám hallgattok, minél kevesebb megszakítás legyen a különböző játékok és programpontok miatt. Ha megtörik az este zenei íve a program miatt, leülnek az emberek, az mindíg pár vendég távozásával jár, és újra buliba kell mindenkit szólítania a zenekarnak, vagy DJ-nek.

Olyan ceremóniamestert javaslok, aki minden hétvégén ezt a nemes feladatot látja el, szereti a munkáját. Folyamatosan azért dolgozik az esküvő alatt, hogy ez a nap csodálatos emlék maradjon, ne csak a Ti, hanem a vendégek szívében is.

 

04

Attila dolgozik. . . .

 


 

Majd a haverom lesz a ceremónia mester! 

Ez alapjába véve jó ötlet lehet! Aki ismer Titeket és a násznép egy jó részét, ha jó humorú, és van érzéke hozzá, jó lehet.

Azonban :

  1. kell találni egy olyan embert aki ezt szívesen vállalja
  2. olyat akinek ez jól áll
  3.  aki vállalja, hogy felkészül erre a feladatra
  4. aki tisztában van egy esküvő szokásos menetével
  5. van némi szervezői vénája
  6. a párja nem fog raplizni, hogy Ő folyton rohangál és nem vele van
  7. NEM FOG FÉL 9-KOR BEFEKÜDNI A KOCSIJÁBA, MERT KISSÉ BERÚGOTT

 

 Ha nincs ilyen barát, akkor hivatásos ceremóniamestert vagy vőfélyt kérjetek fel a feladatra.


Majd megy a zene PLAYLIST-ről…..

A sokéves tapasztalattal a hátam mögött, nem merném bevállalni, hogy  egy olyan csapatnak ahol mindenkit ismerek (zeneileg is) összeállítsak egy 3 órás zenei szettet, ami úgy lesz jó a buliban, ahogy azt előre beállítom. Ez lehetetlen. Az esttel folyamatosan együtt kell élni, nézni kell a folyamatosan változó zenei igényeket. Ki ült le, ki állt fel táncolni…. Mozgatni kell a csapatot folyamatosan.

NINCS OLYAN ZENESZÁM AMI MINDENKINEK TETSZENE! Mindig van olyan akinek nem tetszik az aktuális szám.

Ha egy playlist-et állítasz össze, az nem fog működni. Mikor látod, hogy nem megy a dolog, egy barátodat oda ülteted a gép mögé, aki az első 10 percben lelkes lesz, de látva, hogy nem boldogul a feladattal egyre inkább megbánja a dolgot, és élete egyik legrosszabb élménye lesz, hogy mindenki Őt fogja noszogatni, hogy csináljon már táncolható zenét. NE HOZZÁTOK BARÁTAITOKAT ILYEN HELYZETBE!

Csak egy zenei káosz lesz az egész, ha nem egy professzionális DJ áll a pult mögött.

 


Mit tud egy jó esküvői DJ?

  • Komplex zenei szolgáltatást ajánl nektek, az egész esküvő idejére
  • Figyelembe veszi a zenei kéréseiteket
  • Nem a saját kedvenceit játssza és erőlteti a vendégekre
  • Igyekszik az egész násznép zenei igényeire figyelemmel lenni
  • Nem hagyja, hogy egy domináns vendég folytonos kívánságaival egy irányba terelje a bulit
  • Hasznos tanácsokat ad a buli zenei világára nézve
  • Ismeri a zenei igényeket egy átlagos magyar esküvőn
  • Nem fogyaszt alkoholt a buli alatt
  • Minden vendéggel tisztelettel beszél
  • Felkészült a rendkívül helyzetekre

 


Mi legyen a nyitótáncunk? Legyen egyáltalán?

Igen legyen. Senki nem várja el tőletek, hogy versenytáncosok módjára profin nyomjátok a táncparketten. Ha úgy érzitek, hogy ez a szituáció kissé kényes nektek, akkor kérjetek meg 3-4 beépített párt, hogy 20-30 másodperccel a nyitótánc kezdete után kezdjenek el Ők is táncolni, és így hamar kikerültök a rivaldafényből. Ennyit ki lehet bírni.

Ez a 20-30 másodperc egyértelműen jelzi a buli kezdetét, és a fotósnak is elég, hogy 5-10 jó képet csináljon a pillanatról.

Lentebb az esküvői forgatókönyv fejezetben még sokkal bővebben olvashattok a nyitótáncról.

Youtube lejátszási listánk segít a nyitótánc kiválasztásában:

 http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHezfgJuqHLIa9KE6-mQ-YRC

 


 

Zenekar vagy Esküvői DJ?

Egy jó zenekar varázsa magával ragadó lehet. Fontos az énekes megragadó lénye, hogy táncba vigye az embereket. Jó kombináció lehet, hogy a zenekar mellett esküvői DJ is van, aki a gyülekezés alatt, a zenekari szünetekben, és a zenekar után hajnalig zenél. Ez nyilván nagyobb költség, de ha tökéletes esküvőt szeretnétek, és megengedhetitek magatoknak, akkor tudom javasolni ezt a megállapodást.

Azonban:

A zenekarnak pihennie kell, nem tudnak folyamatosan zenélni egész éjjen át. Minden szünet egy nagy törés az esküvő zenei ívében. (Sokan hazaindulnak ilyenkor)

Egy zenekar repertoárja 100-150 szám körül mozog jó esetben

A számok hangzása egy idő után …….”ugyan olyan”

Egy igazán jó zenekar egy esküvőre 350-450.000 Ft-nél kezdődik

Mi lesz ha bereked vagy beteg lesz az énekes a nagy napra?

 

Egy Esküvői DJ-nél:

A repertoár teljes lehet, akár több tízezer zeneszámmal

Pontosan az szól amit vártok

Minden zenei kívánság amit előre jeleztek megoldható

Nem kell szünetet tartani, folyamatos a zene

Mindíg az eredeti számok mennek nem csak valami „hasonló”, mint egy rossz zenekar esetén

Külföldi számok is úgy szólnak, ahogy kell

Még egy drágább DJ is töredéke egy jó zenekar árának

Egy DJ a ceremóniát is ki tudja hangosítani, amennyiben az a helyszínen lesz

 


 „Csak külföldi zene legyen!”

Nálunk mindíg a megrendelőé az utolsó szó zenei téren is. Elmondjuk véleményünket, tanácsainkat, de Ti fogtok dönteni.

Többször előfordult, hogy azt kérték tőlünk, hogy csak külföldi zene szóljon az esküvő alatt. Ezt nem tanácsoljuk. Biztos,hogy a vendégek legalább fele magyar , még egy külföldi-magyar esküvőn is. Persze ilyenkor nem lehet a zenék 80 % magyar zeneszám, de a teljes kizárása a magyar zenéknek nagyon nagy hiba.


Adjunk vacsorát a DJ-nek, és a szolgáltatóknak?

Az esküvőn számos szolgáltató jelenik meg. Egy részük szinte folyamatosan, végig ott van a rendezvényen, így a vacsora alatt is. Vannak szolgáltatók, akik elvárják, hogy őket is vendégül lássák. Egy esküvői menü ára azonban több tízezer forint is lehet. Ha ott a fotós, videós, DJ vagy zenekar, esküvőszervező, akkor százezres költség is lehet a vége.

Javaslatunk a következő:

Ha vannak olyan szolgáltatók, akiket szeretnétek megvendégelni, akkor nekik rendeljetek SZOLGÁLTATÓI MENÜT (egy leves és egy főétel, egy olcsó menű), és ültessétek őket külön szolgáltatói asztalhoz, lehetőleg külön helységbe, DE NE TÚL TÁVOL az esküvő helyszínétől.

SOHA NE ÜLTESSÉTEK A SZOLGÁLTATÓKAT A VENDÉGEK KÖZÉ! Ez nem tetszik a vendégeknek sem, és a szolgáltatóknak sem.

Nálunk a Party-Zone-nál az a gyakorlat, hogy kérjük az ifjú párt jelezze felénk lesz-e vacsora, üditő és kávé kollégánk részére biztosítva. Ha nem akkor mi visszük magunkkal az ellátmányt.

 


 Lakodalmas zene? Legyen? Ne legyen?

Az ifjú párok egy jelentős részénél felmerül a kérdés: „Lakodalmas zene legyen az esküvőn?”

A mi tanácsunk ebben a kérdésben a következő:

Amennyiben nem szeretitek ezt a zenei világot, és alapvetően nem szeretnétek ilyen zenét hallani az esküvőn, azt kell reálisan végig gondolnotok, hogy  a vendégek mekkora hányada szeretné, hogy legyen ilyen zene. Egy átlagos 80 fős lagzin biztos hogy több olyan vendég van, aki kifejezetten igényli ezt a stílust.

Tapasztalatunk szerint egy esküvői parti alatt elég 5-8 ilyen számot leadni, és máris úgy érzi ez a réteg, hogy remek a buli, és utána, ha már táncol el fog ugrálni olyan zenékre is amire előtte nem jött volna fel a táncparkettre.

Természetesen, amennyiben ez a zenei világ teljesen kivágja nálatok a biztosítékot, lehetőség van arra is, hogy ezeket a zenéket tiltólistára tegyük, és nem játszunk ilyen zenéket. Nálunk mindig Ti döntötök, mi csak tanácsot adunk legjobb tudásunk szerint. A legtöbb esetben azonban ilyenkor az este folyamán az ilyen zenére éhező réteg ki szokta harcolni a párnál, hogy feloldják a tiltást, és mégis legyen lakodalmas zene.

 

Ebből a stílusból is lehet olyan zenéket válogatni azonban, ami nem túl irritáló, és azoknak is talán élvezhető, aki alapvetően nem szereti ezt a zenei szegmenst.

Ha végkép nem akartok ilyen zenét hallani, de mégis szeretnétek, hogy azért aki ilyen stílusú zenére kíván táncolni az esküvői buli alatt, az is megkapja amiért jött, megoldást jelenthet, ha a menyasszonytánc után, mikor Ti átöltöztök (és számoljátok a pénzt a kondérban 🙂 ), akkor addig legyen ilyen zene is a tánctéren.

Az alábbi linken olyan zenékbe hallgathattok bele, ami súrolja  „mulatós” zene határait, de talán annak is élvezhető, akit ez a stílus alapvetően irritál.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfDjFu-Ld8AUQL1e8vPQIUb


 

„Ettől kiráz a hideg!”

Ha egy előadótól, vagy egy zenei stílustól feláll a szőr a hátatokon, akkor azt természetesen kerülni kell az esküvőn. Erre hoztuk létre a kívánságlistánkat, ami nem csak pozitív-lista, hanem egyben (és ez nekünk talán még fontosabb segítség) tiltólista is, ahol bejelölhetitek, hogy milyen zenék legyenek, és milyen zenék NE LEGYENEK az este folyamán. Emiatt azonban ez a lista tele van „nem jó zenékkel” is. Ez a lista nem a zenei ízlésünket minősíti, hanem teljes képet próbál adni a Magyarországon általános „zenei-izlésvilágról”.

 


Meddig tartson a buli?

A legtöbb pár úgy gondolja, hogy akkor jó a buli, ha az utolsó vendég reggel fél 9-kor ment el. Ez nagy tévedés. Akkor jó egy buli, ha akkor van vége, amikor végének kell lenni. Lehet hogy ez hajnali 2 óra, de lehet hogy reggel 7. Ezt előre nem lehet tudni pontosan, mert társaságfüggő és helyzetfüggő. Mi nem szoktunk túl sok lassú számot játszani, mert akkor leül a buli, megtörik az este. Viszont mivel végig táncolnak az emberek, hamar el is fáradnak, főleg ha már 14:00-tól folyamatosan programok voltak, polgári, egyházi esküvő, gratulációk, fotózás, várakozás a vacsorára. Ha még mindehhez jön az is, hogy 38 fok van és még este is 27, és táncolnak mint az őrültek akkor természetes, hogy 2-kor vége lesz a bulinak, de mégis mindenki boldogan megy haza, mert jó volt a buli.

Mi nem vagyunk olyanok, hogy fél 1-től elkezdünk csupa lassú, unalmas zenét játszani, hogy: „-Na menjenek már végre haza!” Amíg Ti nem szóltok hogy vége legyen, addig nyomjuk a zenét.

Ha mi zenélünk nálatok, szeretnénk kérni, legalább fél órával a buli vége előtt szóljatok a DJ-nek, hogy mikor legyen vége, mert a csapatot nem csak beindítani kell, hanem a végén le is kell tudni állítani. Ezt megfelelő zenékkel szépen stílusosan el lehet érni, olyan zenékkel, amik szövege, zenei világa tudat alatt is arra sarkal, hogy ideje hazamenni:

Amikor vége az utolsó dalnak is….

Azért vannak a jó barátok…

Take me home…..

Éjjel érkezem…

Hazafelé…

Time to say good bye….

Valami véget ért…..

Az alábbi  YOUTUBE linkünkön találtok tippeket a buli stílusos levezetéséhez:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcIprf8ri4JtBCtpQiWBlGO


 

Menyasszonytánc? Legyen?

Hogy legyen, ezt nektek kell eldönteni. Ne érezzétek magatokat zavarba emiatt. Ti esetenként több millió forintot szántok erre a napra, vendégül láttok mindenkit aki ott van. Ez egy régi magyar hagyomány, nem alamizsna kérése a vendégektől, és nagyon jó hangulatú tud lenni.

Ha szeretnétek menyasszonytáncot, akkor javasoljuk, hogy ez alatt, hagyományos lagzis zene legyen, ez illik hozzá leginkább. Volt már rá példa, hogy más stílusú zenét kért tőlünk a pár (latin, keringő), és nálunk természetesen ez is megoldható.

Ha külföldi vendégek is vannak, NAGYON FONTOS, hogy minden külföldinek elmagyarázza valaki, hogy mi is ez a magyar népszokás, mert ez a számukra magyarázat nélkül sértő, furcsa, beteges dolognak tűnhet. Előzzétek meg a félreértéseket  előzetes tájékoztatással ezzel kapcsolatban!

A külföldi vendég nem látott még ilyet. Ideutazott saját költségén, esetleg a szállását is maga fizeti, hozott ajándékot, és most még azt várják, hogy fizessen azért, hogy fél percet táncol a menyasszonnyal? Mindenki fizet a menyasszonynak a táncért? És ő mindenkivel táncol? – Brrrrrr! Bizzzzar! -gondolják.

Ha bele gondoltok ez tényleg furcsa lehet nekik. Figyeljetek erre, ha külföldi vendégetek van, és menyasszonytánc is lesz az esküvőn.

imagesCAQ8GMBC


Milyen hosszú lesz a menyasszonytánc?

Ez nyilván függvénye a vendégek számának. Egy átlagos 80 fős lagzin kb. 12-18 percig tart. Felesleges, hogy túl sokat tartson, mert fárasztó a menyasszonynak, és egy idő után unalmassá is válik a násznép számára is. Célszerű 15 perc alatt tartani ezt az időt. Ha van profi ceremóniamester vagy vőfély, akkor az ő dolga, hogy indítsa táncba a sorban állók közül a következőt 15- 20 másodpercenként. Ha nincs ilyen szolgáltató az esküvőn, akkor kérjetek meg valakit, aki pörgeti a lekérők folyamatos váltását.


 

Mennyi lesz a kondérban? 

Sokkal kevesebb, mint gondoljátok. Több alkalommal láttuk esküvőkön, hogy az ifjú pár lógó orral jött vissza a menyasszonytánc után. Ne arra számítsatok, hogy visszajön az esküvő teljes költségvetése, plusz még a nászút ára is. Inkább kevesebbre várjatok, és legyen pozitív a meglepetés a végén, hogy nem lett igazam. Egy átlagos esküvőn fejenként 2000-4000 Ft-nál többel ne kalkuláljatok. Ha 200.000-250.000 Ft összejött, már szerencsések vagytok. De hát nem ezért a pénzért házasodtok össze, hanem mert szeretitek egymást, és együtt akartok élni.

Csak annyit szánjatok az esküvőre, amennyit nyugodt szívvel rá költötök.


Pénteki esküvő? Spórolj 30-40 %-ot az esküvőtök költségvetéséből !

Miért kéne, hogy az esküvőtök szombaton legyen? Az olyan szokványos! Ebben is lehet különleges a Ti nagy napotok!  Legyen péntek! Vagy vasárnap!

Miért olcsóbb? Mert az esküvői szolgáltatók megrendeléseinek 90-95 %-a szombatra esik, így akkor minden kapacitásuk foglalt. Azonban pénteken szabadok a legjobb szolgáltatók is. A fotósnak, videósnak ott áll a kamera, a virágos, dekoratőrnek a sok díszítő elem, nekünk a hangtechnika. Ezért pénteken és vasárnap tartott esküvőkre jobb árakat tudtok kapni minden szolgáltatótól.

Pénteki vagy vasárnapi esküvő esetén válogathattok a legjobb szolgáltatók között, mert jó eséllyel lesz még szabad az a fotós, videós, DJ, ceremóniamester akit szeretnétek a nagy napon.

Ezen kívül a helyszínek között is sokkal inkább válogathattok egy ilyen időpont esetén, hiszem a legtöbb helyszín pénteken és vasárnap nincs lefoglalva rendezvény miatt.

Egy pénteki vagy vasárnapi esküvő rövidebb lesz? Miért lenne az baj? Nem attól jó, meghitt és szép egy esküvő, hogy milyen hosszú ideig tart. Sokkal fontosabb, az, hogy milyen a hangulat, és milyen jól érzik magukat a vendégek. Bőven elég, egy pénteki esküvő esetén, ha 6-kor, fél 7-kor szertartás a helyszínen, 7-től vacsora, és a buli péntek esetén mehet hajnalig. Mindenki boldog, mert vége a hétnek, és tudja, hogy lesz két teljes napja kipihenni péntek után a bulit.

A vasárnapi esküvő is jó megoldás lehet. Ebben az esetben lehet már délután kezdeni, és éjfél vagy 2 körül befejezni. Ha eleve nem szeretnétek hosszabb esküvőt, mindenképpen érdemes elgondolkodnotok a szombat alternatív lehetőségein.


Mikor legyen az esküvő?

Az szabadtéri, vagy részben szabadtéri esküvők ideális időpontja  május 15 és június 15, valamint augusztus utolsó hétvégéje és szeptember 30 között van. A júliusi és augusztusi időpontok az esetleges hőség miatt, csak klimatizált rendezvényhelyszíneken szerencsések. Helyszín keresésekor a fűtési és hűtési kapacitásra kérdezzetek rá. Többször előfordult gyakorlatunk során, hogy vagy túl hideg, vagy túl meleg volt a helyszínen, rengeteg kellemetlenséget okozva.

Természetesen alkalmas helyszín esetén, egész évben hangulatos egy esküvő. Szép kilátással, kellemes melegben egy téli esküvő is csodálatos.


Ki az akit meghívjunk? 

Személyes jó tanácsom, hogy azt hívjátok meg, akinek Ti örültök, és szeretnétek ott látni, és számotokra emeli az ünnep értékét, hogy ott látjátok. Ne hívjatok meg olyat akit, nem Ti, hanem a szülők, vagy csak a szokás miatt kell, vagy illene meghívni.

Ne hívjatok meg ex-eket, mert az senkinek nem jó a végén.


Mi lesz, ha elromlik az idő?

Semmi. Ez akkor is a Ti napotok, ha szakad az eső. Nem attól függ egy házasság sikeressége, hogy milyen az idő aznap.  Az hogy az esküvő milyen lesz , szintén nem függ az időjárástól. Az egyetlen dolog, a kültéri fényképezés, amit ez befolyásol, de ezt kivédhetitek azzal, hogy egy nappal előtte vagy utána fotózkodtok.


 

Egy ideális esküvői forgatókönyv

 

Ez lesz életetek leghosszabb, legfárasztóbb, legstresszesebb, de egyben legszebb napja. Jól kell beosztani az időtöket, energiátokat, hogy minden fontos dologra jusson mindkettőből.

Egy általános, modern esküvő menetrendje vázlatosan a következő:

  1. Előkészületek
  2. Polgári esküvő
  3. Egyházi esküvő
  4. Vendégvárás, fotózás
  5. Beszédek
  6. Vacsora
  7. Nyitótánc
  8. Esküvői buli 1.
  9. Torta behozatal
  10. Esküvői buli 2.
  11. Menyasszonytánc
  12. Esküvői buli 3.

1. Előkészületek

A nagy nap délelőttjén, csak azokat  a dolgokat intézzétek már, amit

  • nem lehet korábban megtenni
  • nem tud más helyettetek megoldani

Ilyen például :

  • menyasszony frizurájának elkészítése
  • felöltözés

 

NE AZNAP FOTÓZTASSÁTOK A BEÁLLÍTOTT KÉPEKET! Vagy már pénteken, vagy hétfőn, mielőtt vissza viszitek a ruhát a kölcsönzőbe.

Ezzel rengeteg időt spóroltok a nagy napon, és stresszmentes  lesz a fotózásotok is. Aznap nem lesz természetes a mosolyotok, higgyétek el nekem, sokkal jobb képek fognak születni, ha más időpontban fotózkodtok. A fotósnak is lesz ideje a legjobb beállítások, fények, ötletes képek elkészítésére. Nektek is egy sokkal pozitívabb, kellemesebb emlék lesz a fotózás. Lesz időtök és energiátok egymásra figyelni a képek elkészülte alatt, ami látszani fog a képeken is.

Ráadásul, ha más napon is fotóztok, dupla esély arra, hogy szép napfényes időben készüljenek a beállított képeitek.

Nem jó úgy fotózni, hogy tudjátok, hogy pontosan 40 perc van rá, mert várnak már a vendégek. A fotós kollégának is jobb, ha van idő mindenre amit szeretne megvalósítani veletek a képeken.

Persze nyilván a nagy napon is lehet és kell is majd pár beállított képet készíteni, de ha tudjátok, hogy már számos jó képetek elkészült, nem kell hogy hosszasan fotózzatok.

Ha az esküvő előtt fotóztattok, esetleg már napokkal hamarabb elhozathatjátok a ruhát a kölcsönzőből. Ha a  próbakonty és smink is e fotózás előtt készül, akkor pedig nem kell külön fizetni a kozmetikusnak és fodrásznak.

 

Ne Ti hozzátok, vigyétek a helyszínre a virágokat, a tortát, a dekorációt, „nagynénit a vasútállomásról” és az örömszülőket sem!

Kérjetek meg barátokat, más vendégeket, testvéreket, hogy ők segítsenek ezzel ezen a napon. Ha anyagilag megengedhetitek, akkor pedig hozassátok a virágot, a tortát, dekoratőrt alkalmazzatok, és taxi szállítsa a vendégeket, ahol az szükséges.

 

2. Polgári esküvő

Lehet nem is tudjátok, de sok polgári szertartás nem is hivatalos, mert már hamarabb megtartották az esküvő állami részét. Az ilyen esküvőkön úgy nevezett szertartásvezetők látják el az anyakönyvvezető szerepét, nem is rosszul. Erről egy külön cikkben írok később.

Ezért beszéljünk általánosan esküvői ceremóniáról a továbbiakban.

Ez lehet egy házasságkötő teremben, a esküvői vacsora helyszínén, vagy annak közvetlen közelében kültéren és beltéren. Sőt hangosítottunk ceremóniát már hajó fedélzetén is.

Különösen a hivatalos anyakönyvvezetőkről, bennem az évek során igen vegyes kép alakult ki. Láttam csodálatos, házasságkötéseket, őszinte szavakkal, jókívánságokkal, örömmel teli arccal elmondva fejből a szöveget. Látszott az anyakönyv-vezetőn, hogy szereti és élvezi a munkáját.

Láttam azonban olyat is, akiről sugárzott, az elfásultság, a futószalag munka miatti alul motiváltság. Javaslom nézzétek meg, hogy az adott településen, vagy kerületben ki az személy szerint aki levezetheti a ceremóniát. Milyen a személyisége és temperamentuma, megjelenése, hogy ne aznap és ott csodálkozzatok, hogy nem olyan amilyet megálmodtatok.

Egy profi szertartásvezető választása kizárhatja ezeket a problémákat. Bár ez pénzbe kerül, de tudnotok kell, hogy a hivatalos szertartásnak is ára van (20-40.000 Ft közötti összeg), még akkor is, ha az önkormányzat erre szolgáló, és nem mindig túlzottan impozáns helységében kerül sor a szertartásra, Ha pedig azt kéritek az anyakönyv-vezető hivatalban, hogy külső helyszínre menjen ki az anyakönyv-vezető, annak akár 40-150.000 Ft is lehet a díjtétele.

Egy jó szertartásvezető, jó megjelenésű, szépen beszél, szereti és élvezi a munkáját, esetleg még idegen nyelven is tudja vezetni részben a ceremóniát.

Ha megkerestek, tudok ajánlani olyat, akit láttam többször, és nem csalódtam „produkcióban”

 

Természetesen előtte hivatalosan össze kell házasodni, és csak érvényes házassági anyakönyvi kivonat bemutatása után lehet ilyen szertartást levezetni. Ha úgy akarjátok, senki nem fogja tudni, hogy ez nem a hivatalos házasságkötésetek ceremóniája.

 

És most a szertartás zenei részéről mesélek. Ha hivatalos házasságkötő teremben lesz a ceremóniátok, akkor  lehetőség van egy nem túl hosszú listából kiválasztani a zenéket, amelyek ott rendelkezésre állnak. Lehetőség van azonban arra is, hogy Ti vigyetek zenéket a szertartásra, amik a ceremónia alatt szólnak majd. Ilyen ceremónia CD összeállításában tudunk segíteni, akár úgy is, hogy bizonyos zenéket megvágunk előre, hogy a zenék akkor kezdődjenek és végződjenek amikor Ti szeretnétek.

 

Zenei szempontból a ceremónia alatt a következő szakaszokat különböztethetjük meg:

  1. Várakozás (halkan szól, stílusos háttérzene)
  2. Bevonulás (hangerő erősen megemelkedik, ezzel jelezve, hogy érkezik az ifjú pár)
  3. Beszéd alatti háttérzene (halkan szól)
  4. Az IGEN ….. (alatta semmilyen zene nem szólhat, ha hivatalos ceremóniáról van szó)
  5. Gyűrűhúzás (hangerő kissé megemelkedik), első hitvesi csók
  6. Beszéd alatti háttérzene II.
  7. Szülőköszöntés
  8. Gratuláció (halkan szól, vidám, ünnepélyes, odaillő háttérzene)

Az esküvői bevonuló zene kiválasztásánál javaslom, hogy a kiválasztott zenét hallgatva élőben is próbáljátok ki egy arra alkalmas helyen, hogy hogyan tudtok vonulni a választott zenére, mert ez sokkal nehezebb dolog mint most gondoljátok. A zenét hallgatva döntsétek el melyik taktusnál indultok el, és ezt gyakoroljátok sokszor a bevonulást. Egy szép bevonulás gyönyörű és megható tud lenni, de egy suta, ritmus nélküli „bevágtatás” akár kiábrándító is lehet.

A szertartás zenéinek válogatásához az alábbi YOUTUBE linkjeinken találtok segítséget.

  • Ne a klipeket nézzétek, a zenére koncentráljatok, csak azt hallgassátok!
  • A hang minőség ingadozik a felvételek között. Ha egy zenét kiválasztotok, akkor egy kiváló minőségű hang-file fog szólni a ceremónia alatt.
  • Legyetek kreatívak! A listában szereplő zenék többsége, más funkcióban is megállja a helyét, nyugodtan cserélgessétek a zenéket kedvetek szerint (gyülekezés, bevonulás, gratuláció stb.)
  • A listát folyamatosan bővítjük. Ti is adjatok tippeket, küldjétek el javaslataitokat (linkeket) egy e-mailben, hogy másokkal is megoszthassuk: info@party-zone.hu

Várakozás, gyülekezés zenéi:

 http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcn_leDphWRDEGM4ZA-RwMG

Bevonulási ötletek:

:http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfMcjI6vT4NsdqYfWy1F91h

Beszéd alatti háttérzene:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHddXyvnKFmnn8yKeImpwlZj

Aláírás és gyűrűhúzás alatt:

 http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHdRBFdaGOu4edAusHFG_haO

Szülőköszöntéshez:

  http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcMRb2U82cZGcdsaIj2v1pO

Gratuláció alatt: 

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcZgk9p8MCNQigJnsuY1fvN

 …


 3. Az egyházi esküvő

Ha egyház esküvőt is tartotok, ez csak a polgári szertartás után lehetséges. Az egyházjogi kérdésekkel keressétek meg időben az illetékes, vallásotoknak megfelelő személyt. (Akár fél évvel hamarabb is) Az egyházi szertartás zenei részét illetően, ha templomban van a ceremónia, akkor jellemzően orgona kíséri a szertartást, bár volt már rá példa, hogy az orgonista helyéről mi szolgáltattuk a zenét az egyházi szertartáshoz is (fura érzés volt – God is a DJ.), de nem ez a jellemző gyakorlat.

Sokkal többször fordul elő, hogy a pap vagy tiszteletes a rendezvény helyszínén adja össze az ifjú párt. Ebben az esetben mi tudunk külső, vagy belső hangosítást kiépíteni a szertartáshoz, mikrofonállványokkal, keverőpulttal, mikroporttal. Ilyenkor általában az ifjú pár már korábban kimondta a hivatalos igen az anyakönyvvezető előtt, és ezen a helyszínen már csak az egyházi szertartás történik. Érdemes itt is kiválasztani, előre megnézni egy arra alkalmas, magával ragadó, nem megfásult, őszinte egyházi személyt.

 

4. Vendégvárás, fotózás

Véleményem szerint itt követ el rengeteg ifjú pár hibákat a szervezés során. A hosszú szertartás, vagy szertartások után az ifjú pár gyakran ilyenkor megy el fotózkodni a fényképésszel. Mint már az előkészületek pontban írtam, a beállított képeket, ha lehet ne az esküvő napján készítessétek el a fotós kollégával, DE KÜLÖNÖSEN NE EKKOR HAGYJÁTOK OTT ESETENKÉNT ÓRÁKRA A NÁSZNÉPET a szertartás és a vacsora között! Természetesen a vendégekkel készült beállított képek készülhetnek ebben az időszakban a helyszínen, de maximum 20-25 perc erejéig. Ne fárasszátok ki a násznépet a felesleges várakozással.

Gondoskodjatok megfelelő mennyiségű, hűtött ital felszolgálásáról, ami nem fogy el 5 perc alatt (víz, narancslé, limonádé, bor, pezsgő, sör), valamint némi ropogtatni valóról is. (pogácsa, aprósütemény)

A szertartás vége, vagy a násznép helyszínre érkezése után az az ideális, ha legfeljebb 30-40 telik el az első fogás felszolgálásáig. Ezt az időpontot jól egyeztessétek le a helyszínnel, ragaszkodva a pontos vacsorakezdéshez.

 

5. Beszédek, köszöntők

A vacsorát szokás szerint megelőzik a beszédek és köszöntők, amiket az örömszülők, testvérek és a legjobb barátok szoktak elmondani, rossz esetben felolvasni. Javaslatunk ezzel kapcsolatban:

  • legalább egy köszöntő legyen, mert enélkül olyan „munkavacsora” jellege lesz az étkezésnek
  • csak az mondjon beszédet aki szeretne is
  • az ifjú férjnek illik köszönteni a násznépet, de elég ha két mondatot mond, ha nem olyan típus aki szereti hallani a hangját
  • a beszédek teljes hossza ne legyen több 10 percnél
  • ha van ceremóniamester vagy vőfély, akkor ő is elmondhatja a nyitóbeszédet, ha nincs más alkalmas személy

 

 6. Vacsora

A vacsora alatt mindenképpen javasoljuk, hogy folyamatos háttérzene szóljon. Sokkal hangulatosabb az este, nem tűnik monotonnak. Nálunk a Party-Zone esküvőin mindig az ifjú párral leegyeztetett háttérzene szól a gyülekezés és a vacsora alatt is. A vacsora kezdetén javasoljuk, a nyugodt, „emésztéshez” való esetleg csak instrumentális zenéket, a rántott hús környékén pedig már olyan sláger zenéket, amikre már el kezd járni az asztal alatt egy két ember lába, páran halkan dúdolják a dallamot. Ez egy kis kulináris warm up.

Az alábbi linken találhatok ötleteket az esküvői vacsora háttérzenéjéhez:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHcTbG7AaQCObWZFpdpVwdcX

A lejátszási listát folyamatosan bővítjük, aktualizáljuk!

7. Nyitótánc

Fentebb a Mi legyen a nyitótáncunk? Legyen egyáltalán? cikkben már írtam a menyasszonytánc bizonyos aspektusairól. Itt most a zenéről lesz szó.

Nyitótáncok szempontjából az alábbi fő típusokat lehet megkülönböztetni:

  • romantikus lassú számok
  • hagyományos keringők
  •  tipikus nyitótáncok (pl esküvői filmek betétdalai)
  • egy az ifjú pár számára fontos zeneszám
  • sokkoló, pörgős fiatalos bulizene
  • nyitótánc-mixek

Én személy szerint azt javaslom, hogy egy számotokra fontos lassú szám legyen a nyitótáncotok. Hogy miért? Mert arra, hogy milyen zene szólt a nyitótáncotok alatt, egy hét múlva már senki nem fog emlékezni csak Ti ketten. Nektek viszont örök emlék marad a nyitótánc, és később, ha ezt a dalt meghalljátok a rádióban, vagy bárhol, mindig jó lesz erre az édes pillanatra vissza gondolnotok, akár évek múlva is.

Egy normál nyitószám ne legyen hosszabb 3-5 percnél.

Emlékezetes és fergeteges lehet egy nyitótánc-mix is. Erre azt javasoljuk, hogy előre pontosan megszerkesztett DJ-mixre táncoljatok, amit a Ti igényeitek alapján készítünk el. Kitaláljátok melyik zene hányadik másodperctől meddig szóljon, mi legyen a következő szám, milyen effektek legyenek benne stb. Mix esetén se legyen hosszabb 7 percnél, már csak azért is mert nektek kell végig táncolni.

Egy mix esetén fontos a jó koreográfia! (nem a tánctudás)

 

Vicces nyitótáncot is lehet készíteni. Egy hagyományos lassú számmal vagy keringővel indítunk, aztán a DJ eljátssza (esetleg füstgéppel), hogy tánc közben tönkremegy a technika, (torzul a hang, recseg stb) aztán pár feszült másodperc után valami „ütős” fiatalos bulizenébe váltunk. Ebben az esetben nagyon profi módon be kell gyakorolnotok a pörgős rész koreográfiáját .

 

Nyitótánc ötletek:

 

 http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHezfgJuqHLIa9KE6-mQ-YRC

Esküvői buli 1.

(a nyitótánctól a tortáig)

 A nyitótáncot követő első szám nagyon fontos a DJ számára. Ezzel kell a násznép nagy részét a táncparketten tartani, hiszem már ott áll a pár körül. Nincs olyan zene amit mindenki szeret, de olyan dalokat kell ekkor játszani, ami populáris, sokan ismerik és szeretik. Ilyen zene nem sok van, de egy jó DJ ekkor tudja mit kell betennie a siker érdekében.

A vacsorát követő táncos részben, mivel még az idősebb vendégeitek is mind ott vannak, olyan zenéket javaslunk játszani, amik az Ő részükre is élvezhető zenei élményt adnak, kedvük lesz táncba menni, és veletek együtt élvezni az estét.

Ekkor javasoljuk:

  • 70’s
  • 80’s
  • 90’s
  • Funky
  • Magyar kalszikus bulizenék
  • Latin zene
  • Rock’n’Roll
  • Lagzis zene (ha el tudjátok viselni)

Torta behozatal

A torta behozatala a buli közben egyfajta meglepetés. Az ideális, ha 22:30-23:00 között kerül erre sor. Mi úgy szoktuk megoldani, hogy a buli közben, hirtelen lekapcsoljuk a lámpákat, diszkólámpákat (ha van mini tűzijáték a tortán ), és a pincérek betolják a zsúrkocsin a tortát. Ezalatt oda illő zenét játszunk, teljes hangerőn, amíg ég a tűzijáték, vagy megérkezik a torta a helyére a teremben. Ezt követően a zene lehalkul, lámpákat  felkapcsolják a felszolgálók, és kezdődik a torta felszeletelése. Közben diszkrét háttérzene szól.

Javasoljuk, hogy a tortára szánt idő, az elfogyasztással nem legyen több 15-20 percnél. Induljon tovább a buli!

Torta betolása alatt javasolt zenékbe itt hallgathattok bele:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHfKcQHIsbCJWM1oDHkSLR8B

Torta fogyasztása alatti zenék:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4OdyJmNkCHezdKVp4HzNshtddRP7HtW4

 Esküvői buli 2.

A torta után éjfélig ismét a zenéé, táncé a főszerep. Ekkor már kicsit lehet nyitni a fiatalosabb zenék irányába, de még javasoljuk, hogy az idősebbek részére is legyenek  számukra táncolható zenék. Lehetnek újabb számok, csak olyanok, melyek nem állnak távol az idősebbek zenei ízlésétől.

 

  • 90’s
  • 2000-es évek populáris slágerei
  • Funky
  • Magyar kalszikus bulizenék
  • Latin zene
  • Rock’n’Roll
  • Lagzis zene

 

 Menyasszonytánc

A menyasszonytáncról fentebb írtunk már. Most a zenei oldalát szeretnénk tisztázni. A menyasszonytánc alatt kb 98%-ban lagzis zene szokott szólni. Úgy gondolom, hogy ehhez a szokáshoz ez illik. Volt már olyan, hogy latín zenékből válogattunk a menyasszonytánc alá.

 

Folytatása következik …..

  1. Esküvői buli 2.
  2. Menyasszonytánc
  3. Esküvői buli 3.

Esküvői KARAOKE? Jó Ötlet?

 

Az esküvői KARAOKE jó ötlet lehet egy esküvőn, de csak hajnalban javasoljuk elkezdeni, de legkorábban az éjféli vacsora vagy a menyasszonytánc után. A KARAOKE sokak kedvence, de sokan nem szeretik, ezért kisebb KARAOKE blokkok beszúrását javasoljuk, a DJ műsora közé. Nektek kell tudnotok, hogy a vendégek közül k.b. hány olyan vendég lesz aki szereti a KARAOKE-t és hány olyan aki nem.

Az sem utolsó szempont, hogy hány jó hangú vendég lesz, aki szeretne kicsit énekelni.

A Party-Zone KARAOKE szolgáltatása kicsit más mint egyéb KARAOKE szolgáltatóknál. 3-4 mikrofont szoktunk kitenni a násznép részére, és a tánc közben nem áll le. Ha erről részletesebben olvasnál, kattints erre a linkünkre:

KARAOKE

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Esküvői KARAOKE

Hamarosan következik:

 

Ki az a szertartásvezető?

A videós és a zenész örök dilemmája….

Miért kell az esküvői forgatókönyv?

 

 


 

Várjuk visszajelzéseiteket az oldallal kapcsolatban: info@party-zone.hu

HA TETSZETT EZ AZ OLDAL ESKÜVŐI TANÁCSAINKKAL, KÉRÜNK , OSZD MEG EZT A LINKET  FACEBOOK-ON, TWITTER-EN ESKÜVŐI FÓRUMOKON, MÁSOKKAL IS:

party-zone.hu/eskuvoi-tanacsok

ADD TOVÁBB  ANNAK  A BARÁTODNAK, BARÁTNŐDNEK, AKINEK SZINTÉN ESKÜVŐJE LESZ!

Köszönjük a Party-Zone FODEL DJ csapatának nevében!